Facebook ruller ut annonser i søkeresultater

Siste nytt om Facebook..png

Facebook ruller ut annonser i søkeresultat. Dermed går de i fotsporene til Google og Amazon, som begge har betydelig inntekter fra søk. Foreløpig kun tilgjengelig på mobil i USA og Canada.

Facebook vil forutse hvor du skal. Tre nye patenter fra Facebook viser hvordan de vil bruke ulike datapunkter fra deg og dine venner til å forutse hvor du kommer til å være på et fremtidig tidspunkt. Teknologien kan både sørge for at du har tilgang til innhold også når du reiser til områder med dårlig nettdekning – og tar selvfølgelig målretting av annonser til et nytt nivå. Du finner patentene her, her og her.

400 millioner bruker Facebook Watch hver måned. Dette er første gang Facebook har gått ut med brukertall for sin videosatsing. Antall daglige brukere er oppe i 75 millioner (du telles som bruker etter minst ett minutt seertid). Til sammenligning har YouTube 1,8 milliarder månedlige brukere.

...og er i samtaler med HBO. Ifølge Recode ønsker Facebook å la brukerne kjøpe tilgang og se på innhold fra HBO, Showtime og Starz i Facebook Watch.

Facebook trapper opp satsing på gamle minner. Denne uken rullet de ut videoer som oppsummerer året ditt på Facebook. I løpet av de neste ukene skal også animasjoner og panorering i bilder gjøre det mer fristende å dele dine ‘livshendelser’ fra Facebook. Instagram Stories tester også sin egen utgave av ‘På denne dagen’.

Samarbeid Helt digital.png

0 kommentarer

Det er ingen kommentarer ennå. Bli den første til å legge igjen en kommentar!

Legg igjen en kommentar